30.11.12

Berlin - (asian) food guide

Jeg har endnu ikke rigtig postet noget indlæg om mad før, men jeg kan afsløre for jer, at jeg er den STØRSTE madelsker, hehe.
Mit største forbrug går, udover til shopping, til mad. Min kæreste og jeg elsker at tilbringe tiden på en lækker restaurant eller hjemme hos hinanden hvor vi kan lave mad :D det er en kæmpe fordel at min kæreste elsker mad ligesom jeg - eller rent faktisk tror jeg simpelthen ikke vores forhold ville kunne fungere, hvis ikke han var lige så glad for al slags mad og var åben for at prøve og eksperimentere med nye retter.
..Ja, så meget betyder det faktisk for mig. Den eneste ulempe er dog at min kæreste har det sygeste stofskifte og ALDRIG tager på, mens kiloene langsomt hæfter sig fast på mig.

Idéen med at tage til Berlin denne måned, stammer faktisk fra en aften hvor vi var enormt sultne og havde lyst til spise en masse lækkert mad - til billige penge.
Selvom vi kun var afsted i to-tre dages tid formåede vi at spise utallige måltider (og breakfast tog vi endda på hotellet)!

Vi fik besøgt restauranter vi allerede kendte til i forvejen, men også nye, og den ene af dem har nu vundet pladsen som 'den bedste sushirestaurant jeg nogensinde har besøgt' i mit hjerte! Og tro mig, jeg har besøgt mange.

Og nu til billederne :) :

Monsieur Vuong - hypet, men mener bestemt indretningen og maden lever op til det :)

Cha Gio - vietnamesiske forårsruller
Pho Ga - Nudelsuppe med kylling

Salat


Sasaya - vi sad ved baren, hvor der var udsigt til de to sushikokke. Pro så det nok ud :D

Vi startede med lidt sunomono

..og en gyoza i underlig form

Den bedste sushi nogensinde! Et klart must-taste, glæder mig allerede til næste gang hvor vi nok bestiller en ren nigiri-menu i stedet. YUM!

En god flaske saké til fisken.

Vi sluttede af med en dessert bestående af en god vaniljeis med røde bønner og matchacreme til.


Der var selvfølgelig plads til en hurtig currywurst! En økologisk af slagsen.


..og endelig til noget tysk mad, svin og sauerkraut!

Snitzzzel


YamYam - endnu et af vores yndlingssteder. Ekstremt lækkert, billigt, sundt og autentisk koreansk mad!
Nok mest beregnet som frokoststed eller café :)


Sidst men ikke mindst, så kan jeg anbefale toppen af KaDeWe, der har de en kæmpe stor afdeling med alverdens delikatesser og så kan man ellers sidde ved en af de mange barer og få sig lidt seafood med et glas til :)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar